Friday, June 27, 2014

Baju raya 2014

 " Ermm colour ape ye taun ni..?.Nak buat design camne ye taun ni...?.Nak beli ready made ke nak tempah ye..?".Mesti ramai girls2,hakak2,makcik2 tgh cakap dalam hati pasal baju raye korang taun ni kan...maklumlah esok luse da puase,lepas puase raye la pulak kite kan.baju raye harus lah disediakan,takkan la nak pakai baju kelawa kot..
  Aku pun tgh dok pening ni,nak wat baju camne  taun ni,aku bole jahit baju sendiri so takde masalah la nak cari tailor,tp design camne aku tak tau lg.so tadi aku google2 adelah terbekenan beberape design baju yang seswai tuk raye ni.so aku nak share la ngan korang,manelah tau korang pun bekenan kan,boleh la korang cari kat butik pastu beli.Pada yang nak tempah atau yang nak jait sendiri korang boleh la amik sikit2 idea2 baju tu,tp jgn copy bulat2 tau,kesian designer2 baju tersebut,penat2 diorang perah otak nak siapkan satu design tp korang senang2 je nak tiru bulat2,no... no... not good,not good!! ;).





Ok ,yang ni semua baju rekaan designer poojaan hati ku Nurita Harith.cantik gila kan semua,secantik tuan yg mendesignnye :) I love u lah Nurita




Yang atas-atas ni pulak aku tak tau sape designernye,tapi baju baju cam ni tengah in kot,abaya and caftan,pun cantik-cantik semuanye...

So ni jelah design2 baju yg aku terbekenan buat stakat ni,so klu ade yang korang terbekenan gak korang-korang bole lah dah pergi shopping esok ;p.yang rase nak tempah tu pegi tempah cepat,tp aku rase dah banyak tailor dah tutup tempahan,papepun goodluck la ye,klu ade yg nak terima tempahan lg alhamdulillahla,klu takde ready made la jawapnye.Tapi tak kesahlah kan tempah ke beli readymade ke,yang penting baju raya korang cantik,muat and paling penting korang rase berkeyakinan bile pakai di pagi raye nanti..Hehehee..:)




No comments:

Post a Comment